על חברת ITIL Consulting
חברת איי-טיל יועצים זו החברה המובילה בישראל ביישום תהליכי עבודה משופרים ב-IT, תוך שימוש בתובנות ממתודת ITIL ויישום תהליכי ניהול ייעילים ל-IT מבוססי Best Practices. החברה צברה ניסיון מעשי רב בביצוע פרויקטים ליישום שיטות ניהול שמתבססות על המתודה, תוך מתן תשומת לב רבה למהלך הכנסת השינוי והשיפור הניהולי ב-IT. מומחי החברה מציעים שירותי ייעוץ מקצועיים לגיבוש תכנית רב שנתית ליישום השיטה לפי העדיפויות של הארגון, ולהרצת פרויקטי יישום תהליכי עבודה יעילים, תוך הקפדה על החזר השקעה מהיר.
לדוגמה: הקטנה של מספר תקלות המיחשוב, ייעול ה-Service Desk עם מדדים ותהליכים מבוקרים, הגדרת קטלוג שירותים (Service Catalog), הקמת מערך ניהול תצורה בארגון בעזרת CMDB, ביצוע סקר שיפור השירות ITIL Assessment, גיבוש שיטות להפחתת נזקים הנובעים משינויים בעזרת Release Management, הכנת ארגונים לשמירה על רציפות עסקית (DRP), ושאר תהליכי ITIL. בכל אחד מהפרוייקטים מתוכננים תהליכי עבודה עסקיים (BPM – Business Process Mgmt) מותאמים לתרבות הארגון. כמו כן אנו מתמחים ובעלי ניסיון בהכנת ארגונים למבדקי ISO 20000.
כל הפרוייקטים שאנו מבצעים מנוהלים על-פי סטנדרטים ושיטות ניהול כגון מתודת ניהול פרויקטים (PMBoK) ו-ISO 9000. מומחי החברה ממשיכים ומלווים את הארגון בהדרכה ובהטמעת הפרויקט, עד להשגת התועלת המרבית לארגון.
יועצי החברה המנוסים מתמצאים בשיטות המתקדמות ביותר בשוק ליישום תהליכים מתוך מתודת ITIL ונמצאים בקשרי עבודה עם כל החברות המובילות בתחום כמו CA, HP, ServiceNow, SysAid, IBM, BMC ואחרות. החברה שומרת על ניטראליות מקצועית בכל תחומי הטכנולוגיה, ומעמידה לרשות הלקוח את כל הידע והסיוע הנדרש לו בהגדרת דרישות, בהיכרות עם המוצרים הקיימים בשוק ובבחירת פתרון גמיש ובר צמיחה העונה בצורה מירבית על צרכיו העסקיים.
מייסד ומנהל החברה הוא מר בני קמין. לחברה יש מוניטין רב לאור הצלחות היישום בארץ.
מה אנחנו עושים, ואיך אנחנו יכולים להביא לכם תועלת?
בין הפרויקטים ליישום תהליכי עבודה מבוססי ITIL אשר בוצעו ע”י אנשי ITIL Consulting יש לציין את:
@ ביצוע תכנון ארכיטקטורת IT רב שנתית מבוססת ITIL Assessment במספר רב של ארגונים, ביניהם רפאל, מכון ויצמן, קוקה קולה ועוד.
@ הקמת קטלוג שירותים ומערכות (Service Catalog) במספר ארגונים פיננסיים. אחד הלקוחות סיכם לאחרונה את התהליך כ”פותח עיניים”.
@ הכנת הארגון הראשון בארץ למבדקי ISO 20000. מרכז התמיכה של בנק הפועלים קיבל הסמכת ISO 20000 בעקבות פרוייקט הכנה והגשה למבדק.
@ הקמת ה-CMDB הראשון בארץ בבנק לאומי, כולל יישום תהליכי איסוף המידע, שמירת עדכניותו, ושימוש במידע ע”י כל עובדי ה-IT.
בעזרת הכלי שהוטמע (BMC Remedy) יכולים כיום העובדים לאתר את הגורמים המושפעים מכל תקלה (.Service Impact Mgmt).
@ שיפור תהליכי עבודה ב-Service Desk של בנק הפועלים, כולל הגדרת, איסוף וניתוח מדדים, והכל לפי מתודת ITIL.
@ גיבוש תהליכי עבודה לשמירת רציפות שירותי מחשב – (.Continuity Mgmt) בחברת צים וב-Ness Technologies.
@ תכנון תהליכי עבודה לשו”ב ול-Service Desk של בנק המזרחי (iTeam), כתיבת ויישום נהלי עבודה.
@ גיבוש תכנית חומש (ITIL Assessment) להתאמת ה-IT של בנק לאומי לתהליכי העבודה של מתודת ITIL.
@ תכנון תהליכי עבודה, כתיבת ויישום נהלי עבודה תואמי מתודת ITIL למערך השו”ב בחברת חשמל, בנק המזרחי, בנק דיסקונט, בנק הפועלים ועוד.
@ תכנון תהליכים, כתיבת נהלים וגיבוש תכנית פרוייקטאלית להקמת מערך בדיקות בבנק לאומי, בהתאם לתהליך ITIL Release Management.
גם אצלכם אנחנו יכולים לעשות דברים שכאלה. ועם כל הניסיון שרכשנו בתחום? נעשה את זה בזריזות, ביעילות, ועם תוצאות מהירות.
מה היתרון שלנו?
בכל אחד מהפרויקטים הללו יועצינו שמים דגש רב על תהליך מסודר לניהול השינוי הארגוני וטיפול במניעת התנגדויות, כולל השגת תמיכה הנהלה (Sponsorship), הגברת המודעות (Awareness), הכנת נהלים ברורים וקלים לשימוש, יישום התהליך תוך ביצוע הדרכות וליווי, הקמת מנגנוני בקרה (Audit), והגדרת מדדים להשגת שיפור מתמיד.
התוצאה?
תהליכי העבודה מיושמים ללא צורך בטיפול בהתנגדויות, למרות שלעיתים מדובר בשינוי משמעותי בתרבות הארגונית. ככה הארגון מקבל תועלת ממשית תוך זמן קצר.
קצת על ההקמה של חברת ITIL Consulting …
בשנת 1999 ניהל בני קמין את פרויקט הקמת מערך השליטה ובקרה של חברת החשמל כעובד של HP. עם סיום פרוייקט מערכת HP-Open View עבדה, אך משהו היה חסר: אמנם מבחינה טכנולוגית הכל פעל כשורה, אך התועלת שהפיקה חברת החשמל מהמערכת הייתה שולית. פרוייקט זה נחשב באותם הזמנים לפרוייקט השו”ב הגדול בארץ, כספינת הדגל של מערכות השו”ב בארץ.
בני קמין התחיל לחקור ולבדוק איך מצליחים בפרוייקטים דומים בעולם, ומצא שהארגונים היחידים שהצליחו – היו אלה שהשקיעו מחשבה גם בתהליכי עבודה (Processes) ובאנשים, לצד היישום טכנולוגי. ארגונים שאימצו תובנות מה-Best Practices.
באותם הזמנים השם של התהליכים הללו לא היה מוכר לאף אחד בארץ: מתודת ITIL – IT Infrastructure Library – או בעברית ספריית תשתיות ה-IT. בני קמין היה הישראלי הראשון שעשה את הקורסים להכרת המתודה (ITIL Foundation + ITIL Manager) וכשחזר – יישם את השיטה בחברת החשמל, והמערכת התחילה להביא תועלת לארגון. כך הפך בני קמין לחלוץ ITIL בארץ.
במהלך השנים שחלפו בוצעו עוד כמה פרוייקטים ליישום המתודה בארץ (רובם ע”י בני קמין), אך המודעות לשיטה הייתה אפסית. בשנת 2005 הקים בני עם כמה חברים את “פורום itSMF ישראל“, עמותה שבעזרתה פרצה מתודת ITIL לתודעת מנהלי המיחשוב של המשק הישראלי. הכנס הראשון, שנערך ביומה השלישי של מלחמת שלום הגליל השנייה (2006) חדר לתודעת כל מנהלי ה-IT בארץ.
חברת ITIL Consulting הוקמה מייד לאחר מכן (2006). החזון של החברה הוא להתמקד ביישום תהליכי ניהול מתקדמים שנעזרים בתובנות ממתודת ITIL, ולהריץ פרוייקטים להטמעת השיטה בארגונים גדולים. וכיום, הדרישה לפרויקטים שכאלה חזקה: בנקים גדולים, ארגונים עם עשרות אנשי IT שמתקשים לסנכרן את הפעולות וכד’. יועצי ITIL Consulting היו גם הראשונים בארץ להכין ארגון למבדקי ISO 20000, להגישו למבדק ולקבל הסמכה (בבנק הפועלים).
בחברת ITIL Consulting יש מאגר של יועצים, כל אחד מומחה בתחומו. עובדים איתנו מומחים לכל אחד מתהליכי ITIL. כך מצליחה החברה ליישם בבת אחת מספר תהליכים במקביל, ולהגיע לתוצאות מהירות.
הלקוחות והפרוייקטים של ITIL Consulting
חברת ITIL Consulting צברה ניסיון מעשי רב בפרויקטי יישום תהליכי עבודה מבוססי מתודת ITIL בארץ. בין לקוחותינו נמצאים בנק לאומי, בנק הפועלים, רפאל, צים, בנק המזרחי, Ness, שירותי בריאות כללית ועוד. פרטים על מגוון הלקוחות שלנו תוכלו למצוא בין סיפורי ההצלחה שלנו.
שותפים עסקיים
ו… בקשה אחרונה.