רשימת שירותי הייעוץ שמספקת חברת ITIL Consulting ללקוחותיה כוללת:
– ניתוח תפקוד יחידות IT, ביצוע סקר ITIL Assessment והפקת תכנית פעולה לשיפור ה-IT ע”פ ITIL.
– יישום תהליכים ממוקדי שירות. גיבוש מדדים לפעילות ה-IT. גיבוש שיטה לאיסוף וניתוח ממצאי המדידות.
– יישום תהליכי עבודה ממוקדי שירות בהתאמה למתודת ITIL. התמחות בתהליכי Change & Configuration Mgmt..
– תכן ארכיטקטוני ויישום של מערך ניהול תצורה כולל הקמת CMDB בארגונים גדולים.
– ניתוח תהליכי עבודה של מחלקות IT בודדות, הגדרת שיפורים בתהליכי העבודה, הכנת ויישום הוראות עבודה/ נהלי עבודה בהתאמה למתודת ITIL, התנעת ותהליכי ניטור ובקרה.
– הכנה וליווי ארגונים למבדקי תקן ISO 20000.
– ביצוע הדרכות להכרת המתודה: מהיכרות ראשונית (2 שעות) ועד היכרות עומק (8 שעות ויותר).
דוגמאות לפרויקטים של יישום תהליכי עבודה מבוססי ITIL אשר בוצעו ע”י חברת ITIL Consulting:
– הקמת ה-CMDB הראשון בארץ בבנק לאומי, כולל תהליכי איסוף המידע, שמירת עדכניותו, ושימוש במידע לצורך איתור גורמים מושפעים מכל תקלה (Service Impact Mgmt.), מבוסס כלים של BMC.
– גיבוש תכנית אסטרטגית רב-שנתית ל-IT כחלק מביצוע ITIL Assessment ברפאל, מכון ויצמן, קוקה-קולה ועוד.
– יישום תהליכי ניהול השירות ב מכון ויצמן, במקביל להכנסת כלי Service Desk.
– ביצוע סקר והכנת ה-IT של מוטורולה ישראל לקבלת הסמכת ISO 20000.
– שיפור תהליכי עבודה ב-Service Desk של בנק הפועלים, כולל הגדרת, איסוף וניתוח מדדים.
בהמשך: הכנת וליווי מרכז התמיכה של בנק הפועלים למבדק ISO 20000, הגשה וקבלת הסמכת התאמה לתקן. בכך הפך בנק הפועלים לארגון הראשון בארץ שקיבל הסמכה זו.
– הקטנת היקף התקלות המערכתיות ב-25% בבנק הפועלים תוך יישום תובנות מתהליכי ITIL.
– תכנון תהליכים, כתיבת נהלים וגיבוש תכנית להקמת מערך בדיקות (Release Mgmt) בבנק לאומי.
– גיבוש תהליכי עבודה לשמירת רציפות שירותי מחשב – DRP (Continuity Mgmt.) בחברת “צים“, ו-Ness.
– הכנת 12 הדרכות שונות ליישום מתודת ITIL אצל 1,200 ארגונים בעולם שהם לקוחות HP-ES (לשעבר EDS).
– תכנון תהליכי עבודה, כתיבת ויישום נהלי עבודה בהתאמה למתודת ITIL למערך השו”ב בחברת חשמל.