בדף זה יש מידע (כמעט) על כל דבר שקשור למתודת ITIL
כאן ניתן למצוא לינקים למידע חשוב לעוסקים במתודת ITIL, למאמרים מעניינים בנושאי ITSM (בעברית!), למאמרים מרתקים מחו”ל, למצגות, מידע מכנסים וטיפים, וגם לפרסומים שהופיעו בעיתונות, מידע שיביא לכם הרבה ערך. הקישורים הללו מחולקים ל-5 סוגים של קישורים. לחצו אחד מהאייקונים הללו כדי לקפוץ לקבוצת הקישורים שמעניינים אתכם:
להלן הסוג הראשון: קישורים חשובים שיוסיפו לכם המון
קישורים שכדאי לכם לבדוק
אתר פורום itSMF הישראליהאתר בו ניתן למצוא כמות מידע עצומה בעברית. אתר פורום ניהול השירות ב-IT זהו אחד האתרים החשובים למתעניינים ב-ITIL דוברי העברית. המידע החשוב ביותר שתמצאו באתר זה הוא המצגות מהכנסים שנערכו כאן בין השנים 2006 ועד 2011. מומלץ במיוחד לבדוק את המצגות של הכנס השנתי של שנת 2006, הכנס השנתי של שנת 2007, והכנס השנתי של שנת 2008. האתר נשמר חי בחסות ITIL Consulting. המצגות הנצפות ביותר: המצגת של מרדכי ששון (ראש אגף ייצור ותקשוב, בנק לאומי) בנושא “המסע מניהול טכנולוגי לניהול עסקי עובר דרך CMDB“, מצגת סיפור לקוח של זיו כספי (מנהל מחלקת שו”ב, בנק לאומי) “יישום CMDB ב-5 צעדים“, והמצגת של בני קמין (מנכ”ל ITIL Consulting), ממפגש החברים האחרון, בנושא “CMMI 4 Services 4 Dummies“. |
||
הבעלים של מתודת ITIL והאחראים על הפצתה – AXELOS Limitedחברת AXELOS Limited הינה הבעלים של ITIL. למרות ש-ITIL פותחה בסוף שנות ה-80 ע”י הממשלה הבריטית, ב-1.1.2014 העבירה הממשלה את השליטה על ITIL לחברה פרטית שמתפקידה להמשיך ולפתח את ITIL. אגב, הממשלה הבריטית השאירה לעצמה רק 49% ממניות AXELOS, כך שאין לה עוד שום זכויות החלטה בקידום המתודה. אנו מציעים להרשם ברשימת התפוצה של AXELOS על מנת לקבל בדוא”ל עידכונים וחידושים בעניין ITIL |
||
הפורטל הפרטי הגדול לשיתוף ידע – פורטל ITSMזהו פורטל שמנוהל ע”י יוצאי itSMF שדואגים לרכז כאן את כל המאמרים וה-White Papers שנכתבו על ITSM. יש באתר אלפי מאמרים בנושאים רבים שקשורים ל-IT, אך מאחר והבעלים של האתר הוא איש ITIL – יש כאן מאמרים מצויינים ששווים בדיקה. נכון, האתר קצת עמוס וצפוף, אבל ככה זה שרוצים להעמיס כמה שיותר ידע באתר אחד. מומלץ לבדוק את דף ההורדות (Download). |
||
הפורום של קהיליית ITIL העולמית – ה-מקום לשאלות ותשובותאתר מאוד פופולארי לשאלות-תשובות בענייני ITIL. האתר מסודר לפי נושאים מרכזיים, ושם תוכלו למצוא שאלות ותשובות בנושא ITIL. האתר הזה נמצא שם כבר למעלה מעשור (מאז ספטמבר 2003), יש לו 148,000 חברים רשומים, ועד כה מספר הצפיות באתר הגיע ל-50 מיליון !! אם יש לכם איזו שהיא שאלה – זה המקום לשאול אותה, כי בכל יום רואים אותה כ-15,000 איש, ואחד מהם וודא יודע את התשובה. לידיעתכם: |
||
האתר של פורום itSMF העולמיזהו האתר של itSMFi שהוא הפורום הגלובאלי (IT Service Management Forum International), וכאן ניתו למצוא בעיקר מידע על כנסים בעולם. בעבר האתר האנגלי של פורום itSMF שימש גם כאתר הגלובאלי, והיו שם מאמרים ומחקרים בעלי עניין רב. עד היום ניתן למצוא שם (באתר האנגלי) מידע מעולה, רק שהוא סגור כיום לחברי הפורום. ניתן לראות כאן את רשימת כל המדינות שבהן יש נציגות לפורום itSMF. מדינת ישראל הצטרפה כמדינה ה-32 בפורום העולמי, וכיום יש בפורום מעל 50 מדינות חברות (ללא ישראל. הפורום הישראלי עצר את פעילותו מאז 2011). |
||
אתר שיתוף הידע Bitpipeזהו אתר מאמרים שהצטברו בו אינסוף מאמרים בנושאי ITIL (כ-200 מאמרים) ובנושאי ITSM (כ-500 מאמרים). ניתן למצוא כאן מאמרים חדשניים בתחום, אם רק תשכילו לסנן את המאמרים שנכתבים כפרסומת לספקי תוכנות ניהול ה-IT. חיפוש נושאים הקשורים ל-ITIL מביא את התוצאות האלה. חיפוש נושאים הקשורים ל-ITSM מביא את התוצאות האלה. |
ועכשיו – לכמה מאמרים בעברית.
מאמרים מעניינים בנושאי ITIL – בעברית
מאמרים בעברית…
למה ישראלים מאחרים לאמץ שיטות ניהול כמו ITIL?המנהל הישראלי מיוחד במינו: הוא יצירתי, מקורי, וחי נהדר בתנאי חוסר וודאות. הוא יודע לפתור בעיות בזריזות ומיומנות, וכולם סומכים עליו למרות שהוא לא נערך לשום דבר מבעוד מועד. “סמוך”. וזו בדיוק הסיבה מדוע המנהל הישראלי “מזייף” כאשר מערכות המחשב שלו נעשות גדולות ובלתי ניתנות לניהול. אז מדוע הוא לא מאמץ ITIL? כי זה נגד האופי שלו !! המאמר הזה התפרסם ב”דה-מרקר” (בגרסה המודפסת) ובאתר של עיתון הארץ. |
||
מדוע פרוייקטי IT נכשלים?למעלה מ-70% מהפרוייקטים המבוצעים בתחום המיחשוב – נכשלים. מיליונים נזרקים לפח, למרות שקיימת שיטה פשוטה למנוע את הכישלון. מנהלי הפרוייקטים בארץ הם לרוב מקצוענים לשעבר שהגיעו לניהול פרוייקטים אחרי קריירה טכנולוגית (פיתוח, לדוגמה). כתוצאה מכך מנהלי פרוייקטים מתייחסים רק לטכנולוגיה כשהם באים ליישם מערכת מידע, ומזניחים לחלוטין את הגורם האנושי. אנליסטים כבר חקרו ומצאו שכדי להצליח בפרוייקטים יש להשקיע לא רק בטכנולוגיה, אלא גם באנשים ובתהליכים. אחת הסיבות שמתעלמים מהמלצה זו היא היעדר “מתכון לבישול” תהליכי עבודה. מתודת ITIL מספקת את התשובה לכך. היא מגישה סט של המלצות כיצד לגבש תהליכי עבודה לאנשי ה-IT. |
||
ITIL הוא ה-ERP של ה-ITמאמר שבוחן מדוע ה-IT בכל ארגון משתדל כל-כך לסייע לארגון להכניס מערכת ERP לניהול כולל של פעילות הייצור ואספקת השירותים, בעוד שה-IT עצמו נשאר ללא מערכת ניהול. המאמר מסביר את הדמיון שבין המודולים במערכות ה-ERP לתהליכים של ITIL, ומראה שלכל מודול ב-ERP יש את המקביל לו בצורה של תהליך ITIL, ויישום תהליכים רבים של ITIL מקביל ליישום נרחב של ERP בארגון. |
||
מהי מתודת ITIL? הסבר פשוט, ובעברית!מאמר שמסביר בעברית פשוטה מהו ITIL, כיצד הוא נוצר, ומהן היתרונות של אימוץ המתודה. |
||
השוואה בין מתודת ITIL ל-CMMIמתודת ITIL נועדה למקד את ה-IT במתן שירותי מערכות מידע, בעוד ש-CMMI נועד להכניס שיטות מתקדמות בניהול פרויקטי פיתוח. מתודת ITIL נפוצה במאות-אלפי ארגונים בעולם, בעוד ש-CMMI מאומץ רק באלפי ארגונים. יישום ITIL הוא תהליך פשוט ולא יקר, יישום CMMI דורש משאבים רגיל ועמידה במבחני הסמכה קשים. אכן, יש הבדלים, אך אנשים רבים מבלבלים בין שני המודלים הפופולאריים הללו, ולכן מצ”ב מאמר שמסביר את ההבדלים שבין ITIL ו-CMMI. גם הוא בעברית. אגב, מאמר זה מפורסם (בגרסתו הישנה) גם באתר itSMF הישראלי. בשל שם המאמר שכתוב באנגלית “CMMI vs. ITIL” – אלפי הורדות נרשמו למאמר זה. אני משער שמרבית הגולשים מחו”ל התאכזבו ברגע שהם גילו שהמאמר כתוב… בעברית. |
||
ומה עם המאמר שלך?אם יש לכם מאמר בעברית על נושא ITIL, ואתם מבקשים לפרסם אותו – זהו המקום. נא שילחו את המאמר בקובץ Word ואנחנו נפיץ אותו עבורכם! רק בקשה קטנה: בלי לשווק מוצרים. אתר זה נועד כדי לשתף ידע, לא לקדם חברות מסחריות. |
וכעת – לכמה מאמרים מחו”ל, בשפה האנגלית.
וכמה מאמרים באנגלית שקשורים ל-ITSM
מאמרים באנגלית…
סקר הפופולריות באימוץ תהליכי ITIL בעולם – 2013פורום itSMF העולמי מבצע אחת לכמה שנים סקר שבוחן עד כמה ארגונים נוהגים לאמץ תהליכי ITIL, ולדרג את התהליכים לפי מידת הפופולריות שלהם. זהו מידע חשוב ביותר, ובעזרתו ארגון יכול לדלג על שלב ה-Assessment, ומתוך הנחה ש”מה שטוב למנמ”רים בכל העולם – טוב גם לי!” – יכול כל מנמ”ר להתחיל באימוץ התהליכים היותר פופולאריים: את הסקר ניתן להוריד באתר itSMF העולמית, או ישירות מכאן. |
||
סקר היקף האימוץ של תהליכי ITIL בעולם – 2010הסקר הראשון שערך פורום itSMF העולמי כדי לבחון עד כמה ארגונים נוהגים לאמץ תהליכי ITIL בוצע בשנת 2010, והוא גילה דבר מפתיע: 85% מהארגונים בעולם המערבי מאמצים לפחות תהליך ITIL אחד !! עד אותם שנים היתה רק מתודה/תקן אחד שצבר פופולריות כל-כך נרחבת (ISO 9000) דבר שהפתיע את קהיליית ITSM העולמית. הסקר הראה ששלושת התהליכים היותר פופולאריים הם: את הסקר ניתן להוריד ישירות מכאן. |
||
ולכמה מצגות שיעניינו אתכם.
מצגות שכדאי להציץ בהן, וטיפים שכדאי לקחת
מצגות שירחיבו את הידע שלכם על מתודת ITIL ועולם ה-ITSM…
המצגת מכנס לקוחות SysAid, ספטמבר 2016, בנושא “IT בריא לארגון בריא”מסתבר שלא מעט אנשים עדיין מאמינים היום ש”תקלות מחשב זה כוח עליון”. אבל זו טעות מרה. כי בעזרת חודש עבודה ליישום המלצות ITIL, הצלחנו להקטין את מספר התקלות המערכתיות בבנק הפועלים ב-25%, ולחסוך מיליונים. איך גם אתם יכולים לעשות את זה? פשוט מאוד: תתחילו להתייחס ל-IT שלכם כאילו זה הגוף שלכם. תטפלו בכל תקלה כאילו מדובר במחלה: תחקרו אותה לעומק, תחפשו פתרונות היסטוריים, תמגרו את התקלה, ותגרמו לה לא לחזור שנית. את חלקה הראשון של ההרצאה תוכלו לראות ב-YouTube, ושאר המצגת המצורפת כאן: |
||
איך ניגשים למבחן הסמכה ITIL Foundation?כל אחד יכול לגשת למבחן הסמכה ל-ITIL Foundation. וזה אפילו פשוט. קודם כל צריך ללמוד. אצלנו מעבירים קורס הכנה למבחן בן יום או יומיים. ראה הדרכות והסמכות. נכון, לא חייבים ללמוד את כל הקורס היקר. מי שיודע ללמוד לבד, או חברה שמבקשת לנסות ללמוד בעזרת קורס קצרצר – בסוף את המבחן עצמו עושים בעזרת חברת Pearson-Vue. כל ההסברים במצגת המצורפת כאן: |
ולסיום – דברים חשובים שפורסמו בעיתונות המקומית
פרסומים בעיתונים בארץ ובעולם
פרסומים…
מדוע הישראלים מאחרים לאמץ שיטות מסודרות לניהול?בשנת 2008 הובלתי פריצת דרך ממשית: במו ידי גרמתי לארגון הראשון בארץ לעמוד בהסמכת ISO 20000. בהתלהבות של ילד כתבתי מאמר טכני שמסביר את ההישג, ושלחתי את המאמר לעיתון “הארץ”. מבחינתי הם נחשבו עיתון רציני שמבין עניין.
|
||
האתר עדיין בבניה – Site Under Construction.עוד לא סיימנו את תהליך האיסוף של החומרים המשובחים שאנו מעוניינים להעלות כאן, עבורכם. קדימה, תאתגרו אותנו !! |
זהו.
… ובקשה אחרונה.