הגדרת תהליכי ניהול שינויים (Change Management) בש.ב. כללית
ניהול שינויים הוא המקור לחלק נכבד מהתקלות שקורות ביום-יום. בשירותי בריאות כללית החליטו למגר את התופעה בעזרת יישום של תהליך מסודר לניהול שינויים, תהליך שיבטיח “קודם לחשוב ואחר-כך לעשות”. יישום תהליך Change Management בשירותי בריאות כללית התחיל בסקר קצר (ITIL Assessment), ולאחריו ביצוע סדרה של ראיונות עם כל בעלי העניין שקשורים לתהליך ניהול שינויים, בעזרתם גובש תהליך מוסכם לניהול שינויים. תהליך זה תועד בנוהל מסודר, בוצעו הדרכות למימוש הנוהל, ובוצעו שני “פיילוטים” לבחון האם התהליך מתאים לצרכי ה-IT.
כבר במהלך הפיילוט ניתן היה לראות את התועלת העצומה של תהליך ניהול שינויים: שיתוף המידע שזרם בין התחומים הטכנולוגיים השונים, היכול של כל אנשי ה-IT להאזין לדרישות של נציגי הלקוח, מציאת הזדמנויות לחיסכון תוך שימוש במשאבים קיימים, ובעיקר: תיאום. ישיבות ה-CAB (ועדת השינויים) מאפשרת לכל בעלי העניין לתאם ביניהם את העבודה המשותפת.
תגובות