![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing) מוגדר כך:
“תיקוף (Validate) = לוודא התאמה לדרישות”
“בדיקות (Test) = לוודא התאמה לשיטת השימוש”
כלומר: מצד אחד לוודא ששירותים חדשים שמספק ה-IT או שירותים שעברו שידרוג/ תיקון/ שינוי – עדיין מתאימים לדרישת הלקוחות (המשתמשים) בארגון ומחוצה לו.
ובאותה ההזדמנות – לבדוק ששינויים שבוצעו נקיים מבאגים ובעיות. להפעיל את האפליקציות בסביבת בדיקות ניטרלית כדי לגלות תקלות ושיבושים לפני שהלקוחות מגלים אותם.
הערך של תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing) הוא:
@ תקלות וכשלים בשירות IT יכולים לפגוע בעסקי הארגון ובנכסים שלו, דבר שעלול להביא לפגיעה במוניטין, לנזקים כספיים, אובדן זמן, ולפעמים אפילו פגיעה פיזית.
@ ניהול תיקוף ובדיקת שירותי ה-IT מחזקים את האמינות ששירות חדש (או שירות ששודרג) עדיין מביא ערך ללקוחות, ומבטיח שהוא יספק את התוצאה הנדרשת.
@ בדיקות מוצלחות מגבירות הביטחון שהשירות ימלא את הציפיות ממנו ויספק את הערך הנדרש ללא תקלות.
Service validation and testing process is:The process responsible for validation and testing of a new or changed IT service. Service validation and testing ensures that the IT service matches its design specification and will meet the needs of the business. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות הוא:התהליך האחראי לאימות ובדיקה של שירותי IT חדשים או שירותים שהשתנו. תיקוף ובדיקת השירות מבטיח כי השירות תואם את מפרט העיצוב שלו ושהשירות מתאים לצרכים של העסק. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
ואלו הפרקים שעוד נוסיף לדף זה (כל מי שנרשם כחבר באתר יקבל מייל תזכורת עם סיום הקמת הדף)
לכאן ייכנסו הסברים על תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing), וכיצד יש להקים מנגנון לביצוע תיקוף ובדיקת השירות.
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ בעת יישום תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing).
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות