תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע (Strategy management for IT Services) הוא התהליך שנועד לענות על השאלה:
“איך נייצר ערך עבור לקוחותינו ?”
על שאלה זו מקבלים תשובות בעזרת ביצוע 4 צעדים:
1. ביצוע סקר אסטרטגי – Strategic assessment: ביצוע הערכה, ניתוח והבנת הסביבה בתוך ומחוץ לארגון, הגדרת צרכי הלקוחות של ה-IT, מיפוי ההזדמנויות להגדיל את יכולות/ ביצועי/ משאבי המיחשוב. הגדרת מדדי ההצלחה מבחינת לקוחות הארגון, המתחרים, הספקים והרגולציה.
2. גיבוש תמונת העתיד – Strategic generation: הגדרת חזון ה-IT, מיפוי כל השירותים האסטרטגיים שאנו (ב-IT) מספקים לארגון. בהווה ובעתיד. וגם: גיבוש תכנית למימוש החזון.
3. הכנת “תכנית-על לאספקת שירותי מערכות המידע” – Strategic Execution: גיבוש תכנית פרוייקטלית רב-שנתית ל-IT, הכנת דו”ח עם תכנית מעשית למימוש האסטרטגיה של מערכות המידע, התנעת פרוייקט המעבר למצב החדש: להתאים את מערכות המידע לצרכי הלקוחות שלנו.
4. הקמת מנגנון בקרה ושיפור – Continual Service Improvement: הגדרת מדדי הצלחה וניהול הסיכונים, גיבוש מנגנוני בקרה ותהליכים ליישום התובנות.
כל ארבעת הצעדים יבוצעו ע”י מומחה בעל תובנות של “ניהול השירות ב-IT”, כלומר: גיבוש אסטרטגיה שמתבססת על הפיכת ה-IT לגוף שמסייע לארגון להשיג את מטרותיו.
הערך האמיתי של תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע (Strategy management for IT Services) הוא:
@ ללא תכנון אסטרטגי ארגון לא מתקדם ע”פ מטרותיו אלא נסחף אחר הדרישות של אלה שצועקים יותר חזק.
@ ניהול אסטרטגי משיג חיסכון כספי בזכות התיאום שהוא עושה בין ההוצאות וההשקעות שנדרשות מה-IT לבין ההישגים והמטרות של הארגון. עלות-תועלת אמיתית.
@ זהו המקום בו מבינים היכן הופכת מערכת מידע להכנסות של הארגון.
@ כאן מחליטים כיצד כדאי לתעדף את ההשקעה במערכות מידע, ואיך להשתמש נכון במשאבים וביכולות של ה-IT כדי שיחזירו את ההשקעה
@ מאפשר למנהל ה-IT לבצע מו”מ על תקציבי ה-IT בשפה שההנהלה מבינה: תקציב כנגד שירותים.
@ ניהול נכון הוא קודם לתכנן ואחר-כך לבצע. זוהי המהות של תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע!
Strategy management for IT Services process is:The process responsible for defining and maintaining an organization’s perspective, position, plans and patterns with regard to its services and the management of those services. Once the strategy has been defined, strategy management for IT services is also responsible for ensuring that it achieves its intended business outcomes. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע הוא:התהליך שאחראי על הגדרה ושמירה על נקודת המבט של הארגון, על המצב של הארגון, על התכניות ודפוסי ההתנהגות של הארגון בכל הקשור לאספקת וניהול שירותי ה-IT. במידה והאסטרטגיה הוגדרה, ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע הוא התהליך שאחראי לוודא את השגת התוצאות העסקיות המתוכננות. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2015. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
אלו הפרקים שעוד יתווספו לדף זה:
לכאן ייכנסו בעתיד הסברים על תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע (Strategy management for IT Services) הוא התהליך ש…
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ.
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות