תהליך ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog management) הוא התהליך שנועד:
“לספק רשימה אחידה ויחידאית של כל השירותים שה-IT מספק ללקוחותיו”
כלומר: לתחזק רשימה מרכזית אחידה ומוסכמת – Single source of agreed services – של כל השירותים שמספק ה-IT ללקוחותיו.
בפועל ישנן שתי רשימות בקטלוג השירותים: רשימת שירותים ורשימת מערכות:
@ Customer Facing Services – שירותים עסקיים או “מוצרים עסקיים” שמעניינים את עושי העסקים בארגון.
@ Supporting Services – תשתיות טכנולוגיות ומערכות מידע בסיסיות.
האתגר כאן הוא לנהל קטלוג עדכני ומדויק, עם הקשרים הנכונים בין ה”מוצרים העסקיים” כפי שמכירים אותם אנשי הביזנס, לבין מערכות המידע והאפליקציות כפי שמכירים אותם אנשי ה-IT.
הערך של תהליך ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog management) הוא:
@ קטלוג השירותים דומה לתפריט (“Menu”) שמקבל לקוח שנכנס למסעדה: זו רשימת כל השירותים שהוא יכול להזמין.
@ קטלוג עוזר לשווק את השירותים ללקוחות / למשתמשים!
@ הקטלוג מאפשר ל-IT להציג תמונה עקבית ומדויקת של כל השירותים שהוא מספק, את כל הפרטים הקשורים לשירות, מצבו התפעולי, הסטטוס שלו, ה-SLA, וכד’.
@ הקטלוג מאפשר לאנשי ה-IT להתמקד טוב יותר בצרכי הלקוח, על-ידי מתן תשומת לב מוגברת למערכות ולרכיבים שקשורים לתהליכים עסקיים חשובים ללקוח (לארגון).
Service Catalog management is:The process responsible for providing and maintaining the service catalogue and for ensuring that it is available to those who are authorized to access it. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול קטלוג השירותים הוא:התהליך האחראי לאספקה ותחזוקה של קטלוג השירותים ולהבטיח כי הוא זמין למי שמורשה לגשת אליו. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2015. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
ואלו הפרקים שיתווספו לדף:
לכאן ייכנסו בעתיד הסברים על תהליך ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog management), כיצד בונים אותו, כיצד מתחזקים אותו, והעיקר: כיצד מפיקים ממנו המון תועלת.
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ להקמת קטלוג שירונים.
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות