תהליך ניהול קטלוג השירותים – Service Catalogue management

תהליך ניהול הספקים - Supplier Management תהליך ניהול אבטחת המידע – Information Security management תהליך ניהול הרציפות - Continuity Management תהליך ניהול הקיבולת - Capacity Management תהליך ניהול הזמינות - Availability Management תהליך ניהול רמת השירות - Service Level Management תהליך ניהול קטלוג השירותים - Service Catalogue management תהליך התיאום בין גורמי התכנון - Design Coordination

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "קצר וקולע" - מטרת התהליך והסבר קצר

תהליך ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog management) הוא התהליך שנועד:

“לספק רשימה אחידה ויחידאית של כל השירותים שה-IT מספק ללקוחותיו”

כלומר: לתחזק רשימה מרכזית אחידה ומוסכמת – Single source of agreed services – של כל השירותים שמספק ה-IT ללקוחותיו.
בפועל ישנן שתי רשימות בקטלוג השירותים: רשימת שירותים ורשימת מערכות:
@ Customer Facing Services – שירותים עסקיים או “מוצרים עסקיים” שמעניינים את עושי העסקים בארגון.
@ Supporting Services – תשתיות טכנולוגיות ומערכות מידע בסיסיות.
האתגר כאן הוא לנהל קטלוג עדכני ומדויק, עם הקשרים הנכונים בין ה”מוצרים העסקיים” כפי שמכירים אותם אנשי הביזנס, לבין מערכות המידע והאפליקציות כפי שמכירים אותם אנשי ה-IT.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "התועלת שתצמח לי" - הערך שהתהליך מביא לארגון

הערך של תהליך ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog management) הוא:

@ קטלוג השירותים דומה לתפריט (“Menu”) שמקבל לקוח שנכנס למסעדה: זו רשימת כל השירותים שהוא יכול להזמין.
@ קטלוג עוזר לשווק את השירותים ללקוחות / למשתמשים!
@ הקטלוג מאפשר ל-IT להציג תמונה עקבית ומדויקת של כל השירותים שהוא מספק, את כל הפרטים הקשורים לשירות, מצבו התפעולי, הסטטוס שלו, ה-SLA, וכד’.
@ הקטלוג מאפשר לאנשי ה-IT להתמקד טוב יותר בצרכי הלקוח, על-ידי מתן תשומת לב מוגברת למערכות ולרכיבים שקשורים לתהליכים עסקיים חשובים ללקוח (לארגון).

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "ציטוט מהספרים" - כמה מילים מספרי המקור.

Service Catalog management is:

The process responsible for providing and maintaining the service catalogue and for ensuring that it is available to those who are authorized to access it.
The Service Catalog is A database or structured document with information about all live IT services, including those available for deployment. The service catalogue is part of the service portfolio and contains information about two types of IT service:
1. Customer-facing services that are visible to the business;
2. Supporting services required by the service provider
to deliver customer-facing services.

(Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited)

תהליך ניהול קטלוג השירותים הוא:

התהליך האחראי לאספקה ותחזוקה של קטלוג השירותים ולהבטיח כי הוא זמין למי שמורשה לגשת אליו.
קטלוג השירותים הוא מסד נתונים או מסמך מובנה עם מידע על כל שירותי ה-IT החיים בייצור, כולל אלה שזמינים להפצה בייצור.
קטלוג השירותים הוא חלק מרשימת כל השירותים המוצעים ללקוח (פורטפוליו השירותים) והוא מכיל מידע על שני סוגים של שירותי IT:
1. מערכות מידע שמשרתת לקוחות (Customer facing service) שהם גלויים לעסקים;
2. מערכות ושירותים תומכים (supporting services) שנדרשים לספק השירות לצורך אספקת מערכות המידע שמשרתות לקוחות).

(מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011)

Space_3_lines

Space_3_lines

כן… עוד נותרה לנו עבודה…  הדף עדיין בבנייה.

דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2015. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

Under_Construction

Space_3_lines

ואלו הפרקים שיתווספו לדף:

תיאור של תהליך עבודה: "איך התהליך עובד?" - הסבר על התהליך עצמו

לכאן ייכנסו בעתיד הסברים על תהליך ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog management), כיצד בונים אותו, כיצד מתחזקים אותו, והעיקר: כיצד מפיקים ממנו המון תועלת.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "טיפים למיישם" - הסבר איך עושים את היישום עצמו. תכל'ס.

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?

לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ להקמת קטלוג שירונים.

Space_3_lines

Space_3_lines

 ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות/ ביקושים – Demand management תהליך ניהול פיננסי של שירותי מערכות המידע – Financial management for IT services תהליך ניהול תיק השירותים – Service Portfolio management תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services
Fast_Surf_13 Fast_Surf_12 Fast_Surf_11 Fast_Surf_10 Fast_Surf_09 Fast_Surf_08 Fast_Surf_07 Fast_Surf_06
Fast_Surf_20 Fast_Surf_19 Fast_Surf_18 Fast_Surf_17 Fast_Surf_16 Fast_Surf_15 Fast_Surf_14
Fast_Surf_27 Fast_Surf_26 Fast_Surf_25 Fast_Surf_24 Fast_Surf_23 Fast_Surf_22 Fast_Surf_21

Space_3_lines
רגע.
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

Space_3_lines

ו… בקשה אחרונה.

תגובות

Loading Facebook Comments ...