תהליך סקירת והערכת השינוי (Change Evaluation) הוא התהליך שבו נעשה:
“ביצוע סקר שמוודא שהתפקוד העסקי של המערכת שהוכנסה לייצור (עדיין) מתאימה לדרישות”
כלומר: רגע לפני שאנחנו מכניסים שירות IT חדש, או מערכת שעברה שידרוג… בואו נפסיק לרגע להיות אנשי טכנולוגיה, נחבוש את הכובע של הצד העסקי, ונעשה בדיקה שקיבלנו באמת את מה שהלקוחות שלנו ביקשו, מבחינת התפקוד ומבחינת הביצועים.
מדובר בתהליך מורכב: יש לתכנן את הסקר/ הבדיקות על פי מסמכי האפיון, ולהכין רשימת תוצרים/ ביצועים אותם אנו מצפים לקבל. עלינו לצפות מראש איזה דוחות אנו מצפים לקבל בסיום הבדיקה, ולוודא השגת המטרות. עם סיום הבדיקה מעביר הבוחן (Evaluator) את הממצאים למנהל השינויים, וגם אם התוצאה משביעת רצון – רק מנהל השינויים מחליט על המשך הפעולות.
הערך של תהליך סקירת והערכת השינוי (Change Evaluation) הוא:
@ תהליך בחינת התאמת השינוי שבוצע לאפיון משפר את טיב תהליך ניהול השינוי עצמו.
@ התהליך משפר את מנגנוני המדדים (תוך כמה זמן יבוצע השינוי) ואת ההערכות (כמה יעלה השינוי, כמה סיכונים נלקחים) של תהליך ניהול השינויים.
אבל…
בואו נכיר בעובדות…
בשורה התחתונה: זהו התהליך הכי פחות פופולרי מבחינת יישום…
Change Evaluation process is:The process responsible for formal assessment of a new or changed IT service to ensure that risks have been managed and to help determine whether to authorize the change. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך סקירת והערכת השינוי הוא:התהליך שאחראי לסקירה והערכה פורמאלית של שירותי IT חדשים או שירותי IT שעברו שינויים, על מנת להבטיח שסיכונים אותרו וננקטו פעולות למניעתם. כמו כן התהליך אחראי לאשר את השינוי לביצוע. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו במהלך 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
ואלו הפרקים שעוד נוסיף לדף זה (כל מי שנרשם כחבר באתר יקבל מייל תזכורת עם סיום הקמת הדף):
לכאן ייכנסו הסברים על תהליך סקירת והערכת השינוי (Change Evaluation) וכיצד מקימים תהליך שכזה.
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ.
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות