תהליך ניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management) הוא התהליך שעוסק במשהו מאוד חשוב:
“ניהול הקשרים עם לקוחות ה-IT”
ניהול היחסים בין ה-IT ללקוחות ה-IT מחייב הקצאת איש הקשר שיגשר בין הצרכים של הלקוחות להכנת שירותים שיספקו את הצרכים במסגרת התקציב.
משימה זו תתבצע במספר שלבים:
1. זיהוי בעלי העניין מהצרכים שלהם מחייבים מענה
2. לוודא שהצרכים מתאימים ליכולות הפיננסיות של ה-IT
3. לשמור על הקשר עם הלקוח במהלך פרוייקטי ההקמה של שירותי ה-IT
4. לתאם את יישום השירות החדש (הגברת מודעות, הדרכות, תיאומים, אסקלציות, ניהול אירועים וכד’)
5. בקרה על השמת המטרות: סקרי שביעות רצון, בחינת ביצועים ומגמות, שיפור מתמיד, ניהול זמינות וכד’.
הערך האמיתי של תהליך ניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management) הוא:
@ זו הדרך של ה-IT לוודא שהם מספקים לארגון את מה שארגון באמת צריך להשגת מטרותיו.
@ מאפשר לשמור על תקשורת קבועה בין לקוחות המחשוב (ה-User-ים) ל-IT. כמו שמנהל מכירות שומר על הקשר בין צרכי הלקוח וספק השירותים.
@ התמקדות בהשגת שביעות רצון לקוחות.
@ יש ללקוחות נציג ב-IT, שמקדם את האינטרסים שלהם.
Business Relationship management is:The process responsible for maintaining a positive relationship with customers. Business relationship management identifies customer needs and ensures that the service provider is able to meet these needs with an appropriate catalogue of services. This process has strong links with service level management. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול קשרים עסקיים הוא:התהליך ניהול הקשרים העסקיים אחראי לשמירה על קשרי גומלין חיוביים עם הלקוחות. ניהול קשרים עסקיים מזהה את צרכי הלקוחות ומוודא שספק השירות מספק את הצרכים הללו עם קטלוג שירותים מתאים. לתהליך זה קשרים חזקים עם תהליך ניהול רמת השירות (SLM). (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו במהלך 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
אלו הפרקים שעוד יתווספו:
לכאן ייכנסו הסברים מפורטים על התהליך לניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management) ותרשים זרימת המידע בין השותפים השונים ב-IT.
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ ביישום התהליך לניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management).
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות