תהליך ניהול תיק השירותים (Service Portfolio management) הוא התהליך שנועד לספק לנו את:
קביעת הרשימה של השירותים שאנו (ה-IT) נותנים לארגון. בהווה, בעתיד ובעבר.
כדי לגבש את סל השירותים יש לאתר, לנתח, לאשר ולעקוב אחר כלל שירותי ה-IT. ועושים את זה ככה:
1. הגדרת רשימת השירותים – Define: הכנת רשימת כל שירותי מערכות-המידע האפשריים: קיימים, חדשים ש”בדרך”, ואלו שכבר “יצאו לפנסיה”.
2. ניתוח תועלות – Analyze: בחינת מרכיבי הרשימה מבחינת עלות/ תועלת, עדיפויות, סיכונים (Risks) וכד’.
3. החלטה על הרשימה הסופית – Approve: קבלת החלטה על תוכנה של רשימת השירותים, תוך ניהול המידע על מחזור חיי כל אחד מהשירותים: כל שירות ייכנס ל”צינור השירותים” (Service Pipeline) בעקבות דרישת שיפור/ דרישת שינוי/ הופעת טכנולוגיה חדשה/ צרכים של לקוחות/ היצע של פתרונות חדשים. ומהיום נתחיל לנהל את הרשימה הזו לאורך ובמהלך חיי השירות. עיקר המידע עליו מנוהל בקטלוג השירותים (Service Catalogue).
4. הנחיות ביצוע – Charter: מעקב אחר הכנסת השינוי/ המערכת החדשה לפיתוח/ ביצוע/ יישום.
הערך העסקי האמיתי של תהליך ניהול תיק השירותים (Service Portfolio management) הוא:
@ סל השירותים הוא בסיס המידע בו נמצאת רשימת השירותים היחידאית, אליה יתייחסו כל שאר השותפים לניהול כלל מערכות המידע.
@ בסיס מידע זה מחזק את היכולת של מנהלים בארגון לקבל החלטות כלכליות שקולות המתמקדות בכל אחד משירותי מערכות המידע הקיימים.
@ הלקוחות יכולים לדעת מהן המערכות הקיימות ומתי יכנסו מערכות חדשות לפעולה, ולהיות חלק משפיע על התהליך.
Service Portfolio management is:The process responsible for managing the service portfolio. Service portfolio management ensures that the service provider has the right mix of services to meet required business outcomes at an appropriate level of investment. Service portfolio management considers services in terms of the business value that they provide. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול תיק השירותים הוא:התהליך אחראי על ניהול רשימת כל השירותים המוצעים ללקוח (ניהול הפורטפוליו). מערך ניהול רשימת סט השירותים המוצעים ללקוח מבטיח שלספק השירות יש את התמהיל הנכון של שירותים שמתאימים להשגת התוצאות העסקיות הנדרשות ברמת השקעה מתאימה. מערך ניהול רשימת השירותים המוצעים ללקוח מתחשב בשירותים במונחים של הערך העסקי שהם מספקים לארגון. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2015. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
אלו הפרקים שמתוכנים להתווסף:
לכאן ייכנסו הסברים על תהליך ניהול תיק השירותים (Service Portfolio management) הוא התהליך ש…
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ.
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות